COMPUTER&PHONE DANA

COMPUTER&PHONE DANA
کامپیوتر و موبایل

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 21
بازدید ماه : 556
بازدید کل : 56287
تعداد مطالب : 53
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 21
بازدید ماه : 556
بازدید کل : 56287
تعداد مطالب : 53
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1


استیو پاول جابز (به انگلیسی: Steven Paul Jobs) (زاده ۲۴ فوریه ۱۹۵۵- درگذشت ۵ اکتبر ۲۰۱۱)کارآفرین، مخترع، بنیانگذار و مدیر ارشد اجرایی شرکت رایانه‌ای شرکت اپل و یکی از چهره‌های پیشرو در صنعت رایانه بود.

جابز به همراه استیو وزنیاک با بنیانگذاری شرکت اپل در سال ۱۹۷۶ و ارائهٔ رایانهٔ اپل II، به مورد پسند عام قرار گرفتن مفهوم رایانهٔ خانگی کمک بسیار کرده‌است. بعدها، او یکی از اولین افرادی بود که به ارزش تجاری بالقوهٔ واسط گرافیکی کاربر و موشواره‌ای که در مرکز تحقیقات شرکت زیراکس در پالو آلتو ساخته شده بود، آگاه گشت و بر افزوده شدن این فناوری‌های نوین به رایانه‌ اپل مکینتاش نظارت کرد.در سال ۱۹۸۵ از شرکت کناره گیری کرد و شرکت نکست را تاسیس کرد.همچنین او نائب‌رئیس و مدیر عامل استودیوی پویانمایی پیکسار و به عنوان عضو هیئت مدیره والت دیزنی نیز بوده‌است .شرکت پیکسار یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه‌ تولید محصولات سینمایی‌ است که از پویانمایی رایانه‌ای استفاده می‌کنند. پس از ادغام پیکسار و والت دیزنی استیو تهیه کنندگی داستان اسباب‌بازی (۱۹۹۵) را بر عهده می‌گیرد.در ۲۴ ژانویه ۲۰۰۶، شرکت والت دیزنی تمامی سهام شرکت پیکسار را به مبلغ ۷٫۴ میلیارد دلار (به شکل سهام در دیزنی) خریداری نمود.

پس از کسب موفقیت در بازار نرم افزار، در سال ۱۹۹۶ شرکت اپل را خریداری کرد و از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۱ به عنوان مدیرعامل در این شرکت مشغول به کار بود. جابز به نجات‌دهندهٔ اصلی این شرکت معروف شده‌است. خصوصاً پس از به نتیجه رسیدن آی‌پاد، ایده‌ای که وی اصرار و علاقه‌ای شخصی به آن داشته‌است. در۲۴ اوت ۲۰۱۱، جابز، استعفای خود را به عنوان مدیر عامل اپل اعلام کرد. در نامه استعفای خود به شدت تاکید می‌کند که اپل طرح‌های اجرایی خود را دنبال می‌کند و از تیم کوک به عنوان جانشین خود نام برد. در ۵ اکتبر ۲۰۱۱، اپل، خبر فوت استیو جابز را اعلام کرد.او در سن ۵۶ سالگی در اثر سرطان لوزالمعده در گذشت. 
 

کار

در سال ۱۹۷۶، وقتی جابز ۲۱ ساله و وزنیاک ۲۶ ساله بودند، شرکت رایانه‌ای اپل را در پارکینگ خانوادهٔ جابز، بنیان گذاشتند. اولین رایانهٔ شخصی‌ای که جابز و وزنیاک به بازار معرفی کردند اپل I نام داشت. قیمت این رایانه ۶۶۶ دلار و ۶۶ سنت بود.

در سال ۱۹۷۷، جابز و وزنیاک رایانهٔٔ اپل II را معرفی کردند که این رایانه به موفقیتی عظیم در بازار رایانه‌های خانگی تبدیل شد و شرکت اپل را به یکی از بازیگران صنعت در حال تولد رایانه‌های شخصی تبدیل کرد. در دسامبر ۱۹۸۰، شرکت رایانه‌ای اپل به شرکت سهامی عام تبدیل شد و با شاخص ابتدایی عرضهٌ عمومی (IPO) بالایی که کسب نمود، قدرت و نفوذ جابز بیش از پیش افزوده گشت. در همان سال، شرکت اپل، رایانهٔ اپل III را معرفی کرد که این رایانه با موفقیت کمتری در بازار مواجه شد.

هم‌زمان با رشد اپل، این شرکت جستجویی را برای یافتن مدیران مستعد که بتوانند آن را در مدیریت توسعه و گسترش کمک کنند، آغاز کرد. در سال ۱۹۸۳، جابز با به چالش‌طلبیدن جان اسکالی که یکی از مدیران پپسی کولا بود، او را تطمیع کرد که به‌عنوان مدیر عامل اپل کار کند. جابز به او گفته بود: «می‌خواهی که باقی زندگی‌ات را صرف فروختن آب‌-شکر بگذرانی، یا می‌خواهی شانس این را داشته باشی که دنیا را عوض کنی؟». در همان سال شرکت اپل، رایانه‌ اپل لیزا را معرفی کرد که با وجود پیشرفته بودن از نظر فناوری از بابت تجاری ناموفق از آب درآمد.

سال ۱۹۸۴ سال معرفی رایانه‌ مکینتاش بود. این رایانه اولین رایانه‌ای بود که واسط گرافیکی کاربر داشت و از نظر تجاری به موفقیت دست یافت. تولید و توسعهٔ مک توسط جف راسکین آغاز شده بود و گروه تولید و توسعه این رایانه در اپل تحت تأثیر فناوری‌ای بودند که توسط آزمایشگاه‌های زیراکس در پالوآلتو تولید شده بود ولی هنوز به شکل تجاری ارائه نشده بود. موفقیت رایانهٔ مکینتاش شرکت اپل را متقاعد کرد که تولید رایانهٔ اپل II را به نفع خط تولید جدید مکینتاش متوقف کند که این مساله تا به امروز ادامه یافته‌است.

افتخارات

پس از بنیانگذاری اپل، جابز نماد شرکت و صنعتش شد. هنگامی که تایم در سال ۱۹۸۲ میلادی، کامپیوتر را به عنوان "ماشین سال" نامید، این مجله معرفی کاملی از استیو به عنوان "مشهورترین استاد میکرو(الکترونیک)" منتشر کرد.در سال ۱۹۸۴ رییس‌جمهور رونالد ریگان جایزه ملی تکنولوژی و نوآوری را به استیو جابز و استیو وزنیاک اهدا کرد. (اولین افرادی که موفق به کسب این افتخار شده‌اند).در نوامبر ۲۰۰۷، جابز به وسیله مجله فورچون به عنوان قدرتمندترین فرد در تجارت معرفی شد.در دسامبر ۲۰۰۷، آرنولد شوارزنگر فرماندار وقت کالیفرنیا و بانوی اول ماریا شریور، استیو را وارد "تالار مشاهیر کالیفرنیا" که در موزه تاریخ و زنان و هنر کالیفرنیا واقع است، کردند.در اوت سال ۲۰۰۹ میلادی، درنظرسنجی جونیور اچیومنت، او به عنوان مورد تحسین ترین کارآفرین در میان نوجوانان انتخاب شد.در نوامبر ۲۰۰۹، به وسیله مجله فورچون به عنوان "مدیرعامل دهه " انتخاب شد.در سپتامبر ۲۰۱۱، در رده هفدهم فوربز (قدرتمندترین افراد جهان) قرار گرفت.در دسامبر ۲۰۱۰، فاینانشیال تایمز، جابز را به عنوان مرد سال ۲۰۱۰ معرفی کرد.هنگام استعفای استیو جابز و پس از مرگش، بارها با عناوین رویایی، پیشرو و نابغه معرفی شد.پس از استعفای استیو جابز از مدیر عاملی اپل، نیویورک تایمز، استیو جابز را به عنوان توماس ادیسون و هنری فورد این دوره توصیف کرد.در ۲۱ دسامبر ۲۰۱۱ در بوداپست، شرکت گرافی‌سافت، اولین مجسمه برنزی استیو جابز را ارائه داد و او را یکی از بزرگترین شخصیت‌های عصر مدرن معرفی کرد.

 

300

استیو جابز

استیو جابز در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل سال ۲۰۱۰ هنگام معرفی آی‌فون۴
زادروز ۲۴ فوریهٔ ۱۹۵۵
سان‌فرانسیسکو، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا
درگذشت ۵ اکتبر ۲۰۱۱ (۵۶ سال)
پالو آلتو، ایالات متحده آمریکا
محل زندگی سان فرانسیسکو، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا
ملیت آمریکایی
نام‌های دیگر استیو پاول جابز
سال‌های فعالیت ۱۹۷۴-۲۰۱۱
نقش‌های برجسته رئیس و مدیر ارشد اجرایی شرکت اپل و هیات مدیره شرکت والت دیزنی
دستمزد ۱ دلار آمریکا
دین بودایی
همسر لورین پاول
فرزندان ۴
والدین پل و کلارا
خویشاوندان مونا سیمپسون (خواهر)
گفتاورد «زمانی که بیست و سه سالم بود، بیش از یک میلیون دلار و زمانی که بیست و دو سالم بود، ده میلیون دلار و زمانی که بیست و پنج سالم شد، بیش از صد میلیون دلار پول داشتم ولی این مساله هیچوقت چندان مهم نبود، چون این کارها را برای پول انجام ندادم.»

امضا

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ جمعه 21 بهمن 1390برچسب:بیوگرافی استیوجابز,استیو,بیوگرافی,steven paul jobs, توسط محمد حسین کشاورز
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :